Výpis všech článků

V zajetí malby

Jedním z problémů distanční výuky, se kterým se žáci v domácích podmínkách potýkají, je nedostatek kvalitních pomůcek. Ať už jsou to zrcadlovky, stativy, odrazné desky, s nimiž jsou žáci zvyklí pracovat ve škole nebo jen tempery a štětce. Jeden z těchto problémů se nám podařilo vyřešit. Škola zakoupila sadu temper pro každého žáka výtvarného oboru a žáci si mohli vyzvednout kromě barev i výkresy a štětce. V době nouzového stavu byly všechny obchody uzavřené a i tyto obyčejné věci byly nedostupné. Žáci se do malby pustili s velkou chutí...

Zátiší distančně?

Distanční výuka je pro učitele i žáky plná výzev a to zvláště ve výtvarném oboru. Žáci studijního zaměření Multimediální tvorba čelí všem potížím opravdu statečně. Pokusili jsme se vypořádat s tématem zátiší, jak jsme nejlépe dokázali. Inspirovali jsme se tvorbou Paula Cézanna, sestavili si kompozici v domácích podmínkách, vyfotografovali ji a také namalovali. Některé žáky zátiší natolik inspirovalo, že vyrazili do přírody s fotoaparátem a zajímavými artefakty a pokusili se o zcela netradiční přístup k tématu.

Detail obličeje

Zabývali jsme se fotografováním detailů obličeje a zachycením emocí. Jelikož žáci nebyli ve vzájemném kontaktu, fotografovali členy své rodiny. Našimi modelkami byli sourozenci, rodiče a také milovaná zvířátka. Děkujeme všem našim pomocníkům, kteří se do tohoto projektu zapojili.

Tajemství stromu

I v době nouzového stavu žáci Multimediální tvorby pilně pracovali. Každý žák se svým vlastním a jedinečným způsobem snažil proniknout do tajemství stromu. Nejprve jsme v přírodě pátrali po zajímavých detailech a tvarech našich zelených přátel. Fotografie a také báje o Apolónovi a nymfě Dafné, která se proměnila ve vavřín, nás inspirovaly ke kresebnému návrhu na linoryt...

Fotokoutek Terezky Hladné

Půvab výuky výtvarného oboru nespočívá jen v samotné tvorbě, ale také v osobním kontaktu. Vtipkování, diskuze, vzájemná inspirace a někdy i drobné lumpárničky výuku oživují a jsou zdrojem radosti pro všechny zúčastněné. Zpočátku se mi nedařilo na distanční výuce nalézt nic pozitivního, vnímala jsem ji jako čiré zoufalství pro pedagoga i žáky. Nicméně jedno pozitivum jsem objevila...

ilustrace

Výsledky soutěží 2019-2020

Zde naleznete podrobné informace o umístění našich žáků v soutěžích, kterých jsme se zúčastnili ve školním roce 2019 - 2020.

ilustrace

Výsledky soutěží 2018-2019

Zde naleznete podrobné informace o umístění našich žáků v soutěžích, kterých jsme se zúčastnili ve školním roce 2018 - 2019.

Objektiv 2019

Blahopřejeme žákyni studijního zaměření Multimediální tvorba Berenice Haladové ke krásnému 1. místu, které se jí podařilo získat v II.ročníku krajského kola soutěže v technických dovednostech "Objektiv 2019".

Není pes jako pes

V září 2019 jsme se inspirovali díly dadaistů. Jejich tvorba byla reakcí na 1. sv. válku a vycházela z odporu proti válečným hrůzám. Dadaisté se snažili vyburcovat společnost a upozornit na nesmyslnost masového zabíjení uměleckým protestem - provokujícími a nesmyslnými výtvarnými díly. Nejprve jsme nakreslili psy a jejich těla rozstříhali na několik dílů, pak si každý žák náhodně vybral různé části a nová plemena byla na světě…
Eva Malicherová, učitelka multimediální tvorby

Pocity a vnitřní stavy

V říjnu 2019 jsme se vrhli na kreativní portrét. Zabývali jsme se našimi pocity a vnitřními stavy. Nejprve jsme si promysleli kreslený návrh. Nebylo vůbec snadné přiřadit k pocitům vhodné barvy i kreslené vzory. Pak jsme se vyřádili malířsky, s foťákem a dokonce i herecky…
Eva Malicherová, učitelka multimediální tvorby

Celkový počet článků: 95


Další informace

  • IČ: 60802154
  • DIČ: CZ60802154
  • Číslo účtu: 1683825339/0800
  • Peněžní ústav: Česká spořitelna, a.s.

Přepnout na mobilní verzi

Kontakt

Základní umělecká škola
Viléma Wünsche, Šenov, Zámecká 2

Zámecká 2
739 34  Šenov

Telefon: +420 776 179 035

E-mail: info@zus-senov.cz
www.zus-senov.cz

Více informací

Další informace