Výpis všech článků

Makrofotografie

Již od roku 2013, kdy bylo studijní zaměření Multimediální tvorba otevřeno, jsem si velice přála zakoupit pro účely výuky makroobjektiv na fotografování detailů. Škole se podařilo vytoužený objektiv zakoupit až v listopadu 2021. Udělalo mi velkou radost, když se žáci pustili s velkou vervou do fotografování kusů skla a krásně pracovali se světlem. Myslím, že všichni, kteří si prohlédnou jejich práci ve fotogalerii, budou příjemně překvapeni, jak tyto prvotiny dobře dopadly.
Eva Malicherová, učitelka multimediální tvorby

Experimenty se sklem

V předvánočním čase jsme se na nadcházející sváteční dny ladili s pomocí vánočních světýlek, které jsme kombinovali se skleněnými objekty a pohybovými efekty. Tvorba žáků se postupně vyvíjela od konkrétna až k fotoabstrakci. Na tvůrčí práci s dětmi miluji nejvíce různá překvapení, která mi žáci dopřávají. Rozšiřují neustále mé obzory díky svému unikátnímu vidění světa a za to jim děkuji.
Eva Malicherová, učitelka multimediální tvorby

Zátiší klasické a kreativní

Zátiší je velkým tématem nejen v malbě ale také ve fotografii. V letošním školním roce jsme vyzkoušeli několik přístupů. Při fotografování dali žáci průchod své tvořivosti, přidali pohybové efekty a nebo humornou kompozici a plynule se přesunuli od zátiší klasického ke kreativnímu. Velkou výzvou bylo pro žáky vytvořit zátiší jen z toho, co měli právě u sebe. Někteří žáci si museli vystačit s rouškou nebo jízdenkou, ale jiní překvapili množstvím roztodivných věcí jako třeba modelem Eiffelovy věže.
Eva Malicherová, učitelka multimediální tvorby

Covid ve školách - Kdo o čem rozhoduje?

Datum uveřejnění: 22. listopadu 2021

Přehled, kdo o čem rozhoduje, nošení roušek, nařízení karantény, distanční výuka.
 

Školní řád s účinností od 1. 9. 2021

Datum uveřejnění: 28. červen 2021

Práva a povinnosti žáků a jejich zákonných zástupců ve škole a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů s pedagogickými pracovníky. Provoz a vnitřní režim školy. Podmínky zacházení s majetkem školy ze strany žáků a zákonných zástupců nezletilých žáků. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí. Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků. Úplata za vzdělávání. Výchovná opatření. Organizace výuky při omezení přítomnosti žáků ve škole.
 

Hrátky se sklem

Ve školním roce 2020/2021 jsme se z důvodu distanční výuky moc nedostali k fotografování digitálními zrcadlovkami. Žáci měli ve většině případů doma k dispozici jen mobily a některé v docela špatném stavu. Po obnovení prezenční výuky jsme se vrhli na tvůrčí činnost doslova hekticky, protože toho zbývalo mnoho k dokončení. Z objemného seznamu úkolů jsem se snažila vybrat ty, které by žákům daly co nejvíce a tak jsem vybrala úkoly opravdu náročné.
Eva Malicherová, učitelka multimediální tvorby

Jak si užít pastel

Návrat do školních lavic jsme v květnu 2021 oslavili dováděním se suchým pastelem. Nejprve jsme si techniku oživili při kresbě květů, kdy jsme se inspirovali tvorbou americké malířky jménem Georgia O'Keeffe a pak jsme se pustili do expresivnější tvorby na téma Noční dravci. Jako obvykle jsem si vyslechla radostné výkřiky od milovníků této kresebné techniky a vzdychání od těch, kteří suchému pastelu dosud nepropadli. 
Eva Malicherová, učitelka multimediální tvorby

Peripetie absolventů ve školním roce 2020/2021

Letošní absolventi studijního zaměření Multimediální tvorba to neměli vůbec snadné, protože se museli potýkat se svou absolventkou prací sami ve svých domovech. Pár on-line konzultací dle mého názoru naprosto nenahradí osobní kontakt mezi žákem a pedagogem v průběhu tvůrčího procesu. Je to jen taková z nouze ctnost, jak se říká. Proto smekám před svými žáky, že navzdory všemu dokázali systematicky pracovat a dílo dokončit. V detailu článku se můžete blíže seznámit s jejich tvorbou.

Kouzla v dešti

V měsíci květnu nám počasí vůbec nepřálo, bylo stále chladno a navíc pršelo jako v deštném pralese. Nadšení fotografové z "Multičky" se však nepřízní počasí nenechali odradit a vykouzlili i v těchto podmínkách řadu půvabných snímků.

Zamyšlení pedagoga nad distanční formou výuky výtvarné výchovy

Tento článek je zamyšlením pedagoga nad distanční výukou, která představuje pro pedagogy výtvarného oboru aktuální výzvu. Pojednává o dopadech distanční výuky na psychiku žáků, o dilematech pedagogické práce a o softwaru – novodobém fenoménu, který prostoupil všechny úrovně našeho života.

Celkový počet článků: 98


Další informace

  • IČ: 60802154
  • DIČ: CZ60802154
  • Číslo účtu: 1683825339/0800
  • Peněžní ústav: Česká spořitelna, a.s.

Přepnout na mobilní verzi

Kontakt

Základní umělecká škola
Viléma Wünsche, Šenov, Zámecká 2

Zámecká 2
739 34  Šenov

Telefon: +420 776 179 035

E-mail: info@zus-senov.cz
www.zus-senov.cz

Více informací

Další informace